In marketing exista formule consacrate pe care le poti folosi pentru a-ti asigura succesul si eficienta. Una dintre aceste formule este AIDA. Ce inseamna AIDA si de ce sa folosesti AIDA in marketing?
Ce inseamna AIDA?
AIDA este o abreviere pentru Atentie, Interes, Dorinta si Actiune.
Folosind aceasta formula pentru tot continutul pe care il creezi pentru publicitate este o modalitate de a te asigura de eficienta acestuia chiar si inainte de a-l testa.
#1 AIDA – Atrage atentia
Atrage atentia publicului tinta printr-un titlu, o imagine, fontul folosit, sau pur si simplu prin modul in care te exprimi. Asa cum probabil sti, cea mai eficienta solutie de a te asigura de faptul ca vei atrage atentia este sa faci ceva le va atrage atentia si-i va face sa se opreasca.
#2 AIDA – Interesul
La fel ca in prima secventa, cuvintele folosite trebuie sa tina cititiorii interesati de continut. Cel mai bun mod de a reusi acest lucru este sa explici beneficiile produsului sau serviciului tau folosind cuvinte care se diferentiaza de competitori.
#3 AIDA – Dorinta
Foloseste cuvintele potrivite, si vei induce o dorinta pentru serviciul sau produsul tau fata de oamenii targetati astfel incat acestia sa urmeze CTA-ul (call to action) tau. Realizeaza acest lucru aratandu-le modul in care produsul tau le poate rezolva problemele si le va stasisface dorintele.
#4 AIDA – Actiune
Atragerea atentiei a publicului tinta, mentinerea interesului si gasirea cuvintelor potivite care sa-I duca la dorinta de a achizitiona serivicul sau produsul oferit, va mari rata de actiune a publicului tinta fata de procentul pe care l-ai obtine fara a pune in aplicare formula AIDA.
Ce inseamna AIDA si cum sa aplici formula in marketing?
Daca te intrebi in continuare „Ce inseamna AIDA” aceasta formula se poate rezuma la – Creaza titluri indraznete, foloseste vocea activa, spatiul alb, imagini si toate mijloacele care-ti trec prin minte pentru a folosi formula AIDA marketing. Intelege ca in timp ce scri continut tinand cont de toate cele patru etape, potentialii tai clienti vor trece si ei prin aceleasi patru faze. Daca poti identifica in mod clar etapele in timp ce redactezi textul – indiferent daca vorbim de un landing page sau un anunt de promovare – inseamna ca ai inteles cum sa aplici eficient formula AIDA in marketing.
Trebuie sa ti cont de faptul ca nu vrei ca toata lumea sa apese pe titlul tau. Vrei ca aceasta actiune sa fie realizata de cineva interesat de produsul sau serviciul tau, care sa cumpere ceea ce ai de oferit. Asadar, pentru a face schema AIDA sa functioneze, nu folosi tehnici inselatoare (clickbait-uri de exemplu) doar pentru a atrage mai multi vizitatori. Fii mereu onest si transparent fata de cititorii tai despre continutul care ii asteapta pe website-ul tau. Foloseste imagini relevante si vei atrage leaduri mai bune.
Indiferent daca continutul tau este pentru online sau pentru offline, folosind formula AIDA te va ajuta sa creezi continut castigator de fiecare data. Arata-le potentialilor tai clienti ce poate face produsul sau serviciul tau pentru ei si de ce ar trebui sa il cumpere.
Pentru a implementa cu succes formula AIDA in online marketing trebuie sa creezi un funnel de marketing care consta in transformarea potentialilor in clienti platitori.
Lasa un comentariu